Thursday, September 25, 2014

Midnight Painter

'All Done', oil, 6x6in, sold
(10$ from each 30-day-challenge sale will be donated to 'Let's hear it for Debby' Fundraiser for hearing aids) 



It's late again, past midnight while I write this- maybe I am a midnight painter/blogger?
Today's painting is a studio piece after I loved yesterday's mood at the wharf and didn't get a chance to head down today, so a studio session it was... It's one of (if I'm not mistaken) only three actively used fishing boats left in St. Andrews: the 'All Done', who I have painted many, many times over the years. The golden years of the fisheries certainly are over and the licenses are passed down from generation to generation, as it has been with the All Done. She looks weathered, tired, telling many stories of her life at sea. I love painting the All Done and wish her many more years! Thanks for stopping by! 
Blessings,                         Simone



Extra deep gallery wrap

Es ist wieder mal spät- nach Mitternacht- waehrend ich diesen Blogeintrag schreibe- vielleicht bin ich sowas wie ein Mitternachtmaler/blogger? Das heutige Bild habe ich im Studio gemalt, nachdem ich die gestrige Stimmung am Meer so beindruckend fand aber heute leider keine Zeit hatte runterzugehen zum malen am Meer... Das Bild ist von einem der drei letzten, verbliebenen, aktiven Fischereiboote in St. Andrews, der 'All Done' (aka: 'Alles Vollbracht'). Ich habe sie schon viele, viele male gemalt in den vergangenen Jahren. Die Bluetezeit der Fischerei ist auf jedenfall vorbei und die Lizenzen werden von Generation zu Generation weitergegeben, so auch mit der 'All Done'. Muede schaut sie aus, verwettert, erzaehlt von ihrem harten Leben auf See. Ich liebe es, die 'All Done' zu malen und wuensch ihr noch viele Jahre!      Danke fuer's vorbeischau'n! Vergelt's Gott!                     Simone

1 comment: