Thursday, January 29, 2015

Camper Sketch and a Plein Air Piece



Winter at St. Andrews Wharf
orig. oil painting on ampersand hardboard 6x8in
$75 + $5 shipping

I'm coming to an end with Leslie Saeta's January painting challenge. It has been a lot of fun and I learned a lot- thank you for walking along with me!
The weather was so beautiful here in St. Andrews today, I just couldn't stay indoors. There is a big snow hill down by the wharf where the town ploughs dump loads of snow into a high hill- my kids look forward to this every year and today we trotted down to have some winter fun with toboggans and me with my oil paint set.
For the camper sketch I started dabbling away at a few days ago, not a finished piece, but maybe an idea for a later painting...
See you tomorrow again for a 'deja vu collage'!  
                                                    Simone


Ich komme zum Ende mit Leslie Saeta's Januar 30 Bilder in 30 Tagen- Projekt. Es hat viel Spass gemacht und ich lernte viel- vielen Dank dass ihr mit mir gegangen seid.
Das Wetter war heute so wunderschoen in St. kAndrews, dass ich einfach raus musste! Da ist ein grosser Schneehaufen unten an der Anlagestelle wo die Schneeraeumfahrzeuge den gesammelten Schnee auf einen grossen Haufen aufschuetten. Meine Kinder freuen sich jedes Jahr darauf und so gingen wir heute runter zur Anlegestelle: die Kiddos mit ihren Schlitten und ich mit meiner Malausruestung.
Das Campingbild habe ich schon vor ein paar Tagen angefangen, nicht ein fertiges Gemaelde, mehr ein Sketch, vielleicht wird es mal eine Vorlage fuer ein spaeters Bild...
Bis morgen dann wieder, mit einer 'deja vu' Collage!                                        Simone
Camping Memories
watercolour
NFS










No comments:

Post a Comment