Thursday, September 10, 2015

1958 Oasis

1958 Oasis
orig. watercolour 5x7in approx.
more info and purchase: click here


Here we have an 1958 Oasis called "OolaLoola". I love the bunting decorations so colourful and bright.
According to Tin Can Tourists Wiki site, these campers have been built in California from 1958-1969 and sport distinctive ash interior with rounded corners. The owner here has kept the trademark outside paint design, which makes it easily recognizable to the knowledgable eye.

As for me, my days have been filled with visiting, calling people, writing cards and catching up on the dreaded house wife chores. 
The kids have started in their new school this week and really like it. After homeschooling the last three years, I do enjoy my newfound freedom; now I just have to figure out how to do these daily paintings during daytime and not in the middle of the  night, haha!
Thanks for stopping by and see you tomorrow again!                                                           Simone



Hier haben wir einen 1958 Oasis namens "Oola Loola". I liebe diese bunten Wimpelketten, so farbenfroh und freundlich.
Diese Wohnwagen wurden in Californien von 1958-1969 gebaut mit Eschenholzinnenausstattung (schon wieder so ein langes Wort!), mehr Info hier.
Der jetzige Besitzer hier hat das ursprüngliche Design der Aussenlackierung beibehalten, welches die Marke eindeutig Erkennbar macht fuer den Liebhaber alter Wohnwagen.

Und was gibt's neues bei mir? Meine Tage sind gefuellt mit Besuchen, Telefonanrufen, Karten schreiben und den geliebten Hausfrauenarbeiten. Die Kinder haben in ihrer neuen Schule angefangen und ihnen gefaellt es gut. Nach drei Jahren 'homeschooling' geniesse ich meine neugewonnene Freiheit. Jetzt muss ich nur noch rausfinden, wie ich diese Tagesbilder unter Tags malen kann und nicht mitten in der Nacht, haha!
Danke fuer's vorbeischauen und bis morgen dann!                                                     Simone

No comments:

Post a Comment