Sunday, September 6, 2015

1962 Citation 'Old Blue'

1962 Citation 'Old Blue'
watercolour 5x7in approx.
for more info and purchase: click here


Today's campie is a 1962 Citation, called 'Old Blue'.
This is what its owner wrote: 'The blue stripes on the sides were originally red I believe but my husband asked me to leave them this dark/medium blue and since I wanted him to feel comfortable in it I kept it more man-friendly.'
Now, how considerate is this? Yes, I opted for painting my little campie red vs. pink knowing it would be used by our whole family, which means more boys than girls...!
On another note: The news are filled with Syrian refugee crisis. The first trains are arriving in Munich, which is just an hour and a half or so away from the town I grew up in. The towns and county have been preparing to welcome refugees for weeks and months now, some families have already arrived but now the numbers will be much higher than expected. 
My family's ancestors had to flee Stalin during the Great Purge, were displaced from Sudetenland and East Prussia (both now Poland) after WW2 and basically arrived, too with no home and just the clothes on their backs.
As I am unable to help physically on location, I pledge to donate $Can 40 from each camper painting sold in September to Syria relieve efforts.
My heart breaks for all the people that had to flee their homes- and I am thankful that Canada welcomed us to open our restaurant and inn in 2000.

Unser heutiger Wohnwagen ist ein 1962 Citation names 'Old Blue'.
Hier ist, was seine Besitzerin schreibt: " Die blauen Streifen an den Seiten waren im Original rot glaube ich, aber mein Ehemann wünschte sich von mir, diese mittel-dunkelblau zu belassen; und nachdem ich ja möchte, dass er sich wohl fühlt, beliess ich die dann männerfreundlich."
Oh, wie nachsichtig ist dies? Ja, ich habe mich auch für meinen kleinen Campie fuer rot entschieden und nicht pink, da ich wusste, er würde von uns allen hergenommen werden und das heisst: mehr Buben als Mädchen!
Zu einem anderen Thema: Die Nachrichten sind nun auch hier voll mit Berichten über die syrischen Flüchtlinge. Die ersten Zuege kamen in München an, das ist ja nur eineinhalb Stunden von meinem Heimatort entfernt. Die Städte und Landkreise sind schon seit Wochen und Monaten in Vorbereitungen, einige Familien sind schon angekommen, aber die Anzahl wird nun deutlich höher als erwartet.
Meine Vorfahren mussten vor Stalin fliehen, andere wurden vertrieben vom Sudetenland und Ostpreussen (heute Polen) nach dem 2. Weltkrieg und sind in Deutschland angekommen ohne zuhause und nur den Klamotten am Leib.
Da ich nicht vor Ort helfen kann, werde ich 40$Can von jedem im September verkauften Wohnwagenbild fuer Syrienhilfsaktion spenden.
Mein Herz bricht, wenn ich all die Menschen sehe die von ihrem zuhause fliehen müssen- und ich bin dankbar dass Kanada und die Leute in St. Andrews uns mit offenen Armen aufgenommen haben im Jahr 2000 unser Restaurant und Pension zu eröffnen.

No comments:

Post a Comment