Saturday, November 1, 2014

November Sketch


Nail Polish  
5 1/2 x 6 1/2 inches, artists oil pastel


I have caught up with laundry after the September challenge of painting daily, haha! So, when I heard that Caren-Marie Michel- an accomplished plein air artist from Maine- is putting out a challenge to sketch a painting each day of November, I hopped on;-). Thanks Caren, for putting the challenge out- it was so much fun to journey with you during the September Challenge;-)
These sketches will be small and likely something from my daily surrounding as I will have to squeeze this into our daily family routine. Today I sketched with my oil pastels that I have always 'ready-to-go' in our bathroom as a fall-back when the kids are taking a bath and mother (me) is waaaaiiiting for them to get all soaped up and cleaned and out...
I like to paint from life rather than photographs, as it sharpens my perception and the colours and shadows are true and not garrish and distorted. If I have to, I'll paint from photographs, especially for bigger pieces and so it helps a lot when you have painted your 'mileage' in real life to know how to interpret what's on the screen or on the photo. Today is 'All Hallow'ed Day', it was always a very special celebration with my family in Germany.
All the Best!                                                                                             Simone


This year's Halloween I sent Markus out with the kidlets 
and I enjoyed the quiet to finish laundry


Ich bin nun wieder auf dem Laufenden mit meiner Bügelwäsche nachdem September vollgepackt war mit täglich malen. Eine Bekannte, auch Künstlerin, Caren-Marie Michel aus Maine (USA), rief befreundete Künstler auf, jeden Tag im November etwas zu zeichnen, und nachdem wir gemeinsam im September die Herausforderung angenommen haben und es so viel Spass gemacht hat, möchte ich sie nun im November auch unterstützen.
Diese Zeichnungen werden klein sein und oft kleine Stillleben aus meiner täglichen Umgebung, da ich die Zeit irgendwie in unseren Familientagesablauf eingliedern muss. 
                             
Die heutige Zeichnung ist in Ölpastel, mein Set ist in unserem Badezimmer geparkt, sodass ich spontan was anfangen kann während die Kinder in der Badewanne sind und die Mutter (ich) waaaaaartet muss bis sie mit ihrem Waschspass fertig sind. 
Heute ist 'Allerheiligen', morgen 'Aller Seelen': in meiner Kindheit in Deutschland waren das ganz besondere Feiertage mit vielen Tanten und Onkels die auf Kaffee und Kuchen gekommen sind- schöne Erinnerungen;-)        Ganz liebe Gruesse!                 Simone


No comments:

Post a Comment