Sunday, September 20, 2015

1967 Fleetwing 'Gidget'

1967 Fleetwing 'Gidget'
orig. watercolour, 5x7 in approx.
more info and purchase: click here

Wohoo, today I got to paint a cute campie again! And, the bust pipe in our kitchen got fixed, too (still washing soaking wet towels and tomorrow I'll be moving the cupboards and drawers back- this evening I was ready for a break and decided to paint rather than clean, ha, ha).
It was a good day with wonderful late summer sunshine!
Anyhow, coming back to my point here: today's Camper of the Day is this little 1967 Fleetwing named 'Gidget'. Now, I had to google to find out what 'Gidget' is and got this: 'Gidget is a fictional character created by author Frederick Kohner in his 1957 novel, Gidget, the Little Girl with Big Ideas. The novel follows the adventures of a teenage girl and her surfing friends on the beach in Malibu.' (google definition).
I think it sums up pretty well this little surfin', vintage, fun camper. Again, some flamingo friends like to hang out!
               It's getting late here, so I better say: nighty night my friends, until tomorrow again!                                                Simone


Juhuu, heute durfte ich wieder einen suessen Wohnwagen malen! Und heute wurde auch der Wasserleitungsbruch in unserer Kueche gerichtet (bin noch am nasse Duschtuecher waschen und morgen wird die Kuechenzeile zurueckgesetzt und eingeraeumt- heut abend brauchte ich 'ne Pause und so malte ich dieses Bild denn morgen ist auch noch ein Tag zum aufraeumen).
OK, genug von meinen Lappalien hier: Unser heutiger Camper ist dieser kleine 1967 Fleetwing names 'Gidget'. Ich wusste nicht was das ist, aber mein Freund Google, erklaerte mir das das eine Hauptfigur des 1957 Buches 'Gidget' ist, ein Maedchen mit vielen Ideen. Die Geschichte erzaehlt von den Abenteuern einer Teenagerin und ihrer Surfer Freunde am Strand von Malibu.
Ich denke, das Thema passt sehr gut zu diesem kleinen, surf Camper. Und wieder haben sich ein paar Flamingos dazugesellt.
                 Bei uns ist es wieder spaet, so sage ich besser jetzt: Gute Nacht, bis morgen dann wieder!                            Simone

No comments:

Post a Comment