Tuesday, September 1, 2015

30 Paintings in 30 Days

1974 Caveman 'Lulubug', 5x7 watercolour
purchase and info click here


Here we go again! To start September I challenge myself to paint a painting a day every day this month along with Leslie Saeta and 1000+ other artists globally. As theme I chose to paint vintage campers again as I enjoyed it so much last time.
As my first model I wanted something sunny and cheery, and I couldn't but fall in love with this 1974 Caveman called 'Lulubug'. As you know, I love bright and cheery, and I hope this little painting will cheer up your day!

On another note, I have been commissioned to paint two additional paintings to an existing painting I did for a US art firm specializing in numbered and hand signed reproductions. The original here sold and the owner moved to a new space and needed a bigger painting for the wall.
It is quite challenging to go back 10 years or so and try to fit that style. Back then, the focus was to paint art to match interior trends, so the results are not my usual style at all... anyhow, these two paintings on each side have kept me on my toes, but we are on the  'end stretch' now. Hurray!
Commission work-in-progress almost done

So, hier bin ich wieder und habe mich wieder eingetragen fuer jeden Tag im September ein Bild zu malen. Leslie Saeta organisiert dies und es sind ueber 1000 Kuenstler, die wieder mitmachen. Als Thema habe ich wieder antike Wohnwagen ausgesucht, da es das letzte mal so viel Spass gemacht hat.
Mein erstes Modell is ein 1974 Caveman namens 'Lulubug' und ich habe ihn ausgesucht wegen der tollen froehlichen Farben. Ich liebe bunt und froehlich und ich hoffe dies kleine Bild macht genau das.

Die letzten Tage habe ich einiges gemalt, diese zwei kleineren Acrylbilder. Das grosse in der Mitte malte ich fuer eine US Firma, spezialisiert in nummerierte, hand signierte Reproduktionsgemaelde zu verkaufen. Das Original hier wurde verkauft und der Besitzer zog jetzt um in ein neues Haus und braucht ein groesseres Gemaelde. 
Es war eine echte Herausforderung, 10 Jahre zurueckzugehen und diesen Malstil wieder aufzugreifen, da ich definitiv mich weiterentwickelt habe und dieses Bild gemalt wurde fuer Wohntrend, nicht so sehr als kuenstlerisches Statement... naja, auf jeden Fall war es eine echte Herausforderung , aber ich jetzt fast fertig... am 3. September kommt die Besitzerin!

No comments:

Post a Comment